Variations of the squat

Try performing the (back) squat while:

  • holding a kettlebell or a dumbbell on one side
  • holding two kettlebells or dumbbels on each side
  • holding a kettlebell or medicine ball with both hands behind the neck

 

Try also the front squat. During the front squat the weight is in front of your center of mass. Try performing it while

  • holding a kettlebell at the grip (goblet squat)
  • holding a medicine ball in frot of you
  • holding a cleaned barbell on your chest, in your hands or at your arms.

 

When you squat four to five times a week, you should perform three to four times the back squat.

 

 

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JÖRG LINDER AKTIV-TRAINING
Mauerbergstraße 110
76534 Baden-Baden
Tel.: 07223 / 8004699
Mobil: 0177 / 4977232
Mail: info@aktiv-training.de
Fax: 07223 / 8005271
Sturzprävention: www.sturztraining.de
Streetstepper: http://streetstepper-instructor.blogspot.de/
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The squat

The squat is one of the best exercises ever.

The purpose of the squat is to strenghten and to balance

  • the gluteals
  • quadriceps
  • hamstrings
  • the calves
  • back extensors

The squat is a multijoint exercise and is performed in a conrolled motion.

How to do the squat (without weights)

  • Stand with your feet shoulder-width apart
  • The feet point slightly outward
  • Put your hands in the neck or hold your arms in front of you
  • Bend the legs (the movement of the hip is down and back)
  • Look straight ahead
  • the back is flat
  • Go as deep as possible. Use the complete range of motion. And do it in a controlled way  (the achievable depth depends on mobility and flexiblity)
  • Then return to the starting position. As you do so, keep your head up and your back flat.

How to do the squat (with a barbell across the shoulders)

The procedure is the same as described above but the achievable depth depends now not only on mobility and flexiblity but also on the loaded weight.

 

 

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Sturzprävention und Kraft-Balance-Training / März 2016

Sturzprävention im MÄRZ 2016 in Theorie und Praxis:

2,5 Stunden / Seminar in Theorie und Praxis / Übungen aus und für die Praxis:

Im Fokus steht ein Kraft-Balance-Training mit dem eigenen Körpergewicht und mit Kleingeräten.

Teilnehmer: 2 – 3 Personen – auch Angehörige.

Kosten: 46,90.- Euro brutto

Trainingsort: JÖRG LINDER AKTIV-TRAINING in 76534 Baden-Baden-Neuweier.

Adresse: siehe unten.

Anmeldung bis 48 Stunden vorher: Mail: info@aktiv-training.de – Tel.: 0177 / 4977232

Sie erhalten eine Bestätigung per E-Mail und / oder postalisch.

Termine im März 2016:

Mittwoch, 02.03.2016 – 08:00 – 10.30 Uhr

Mittwoch, 09.03.2016 – 08:00 – 10.30 Uhr

Donnerstag, 24.03.2016 – 08:30 – 11.00 Uhr

 

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Sturzprävention und Kraft-Balance-Training:

 Sturzprävention Personal Training / Baden-Baden / Rastatt / Bühl / Offenburg:

Kontakt / Mail:  info@aktiv-training.de

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Kettlebell für Einsteiger und Fortgeschrittene

Kettlebell für Einsteiger – wieder am 19.03.2016:

 http://www.aktiv-training.de/03_kettlebell_fuer_einsteiger.html 

Kettlebell für Fortgeschrittene – wieder am 20.03.2016:

 http://www.aktiv-training.de/05_kettlebell-training-fuer-fortgeschrittene.html 

 

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„…..wie auf dem Crosstrainer?“

Nein. Das Training auf dem  Streetstepper ist auch nicht wie auf dem Crosstrainer.

Ein Crosstrainer (oder Ellipsentrainer)  ist zwar wie ein Streestepper ein Sportgerät.

Ein Crosstrainer hat allerdings ein Schwungrad und wird stationär eingesetzt. Je nach Bauweise bewegen sich die Beine auf einer elliptischen Bewegungsbahn.

Mit einem Streetstepper dagegen fährt man draußen in der freien Natur oder auch im Straßenverkehr.

Ein weiterer wichtiger Unterschied ist, dass beim Crosstrainer sich die Arme mit Hilfe der Armhebel aktiv bewegen, während auf dem Streetstepper  ein klassischer Fahrradlenker (wie bei einem Trekkingrad) verbaut ist: Beim Fahren auf dem Streetstepper hält man den Lenker, wie wenn man Roller fahren würde.

Ein Crosstrainer ähnelt grundsätzlich schon eher dem Skilanglauf.

Streetstepper – Step Outside!!

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Streetstepper:  Was ist das?

http://www.aktiv-training.de/download/2016/02_01.02.16/Streetstepper-Was%20ist%20das.pdf

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  • Streetstepper-Personal-Training
  • Geführte Streetstepper-Touren in und um Baden-Baden
  • Streetstepper / Gesundheitstage / Firmenfitness / Gesundheitsförderung

Kontakt / Mail:  info@aktiv-training.de

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Jörg Linder – Master of Arts in Gesundheitsmanagement und Prävention – Ihr Personal Trainer für Baden-Baden, Karlsruhe, Pforzheim, Ortenau, Nordschwarzwald.

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